2011. december 15., csütörtök

A németek nem viccelnek

Eddig is sejtettem, hogy a németeknek nincsen sok humorérzékük, de a vizsgaidőszakban még inkább igaz ez az állítás. Nagyon kevés a rendelkezésre álló idő egy vizsgán (45-60 perc), ezért nagyon kell tudni az anyagot, nincs időd gondolkodni. A legtöbb vizsgán a definíciókat, példákat kérik, hogy böfögjük vissza, tehát a diasorokat kell beseggelni elejétől a végéig, nem igazán van mellébeszélés. Egy lehetőség van vizsgázni, kb. egy hónapot kell várni az eredményre, egy pótvizsgára adnak lehetőséget február elején. Itt azért érzek egy kis hátrányos megkülönböztetést a cserediákokkal szemben, mert én például megtekinteni sem tudom a kijavított dolgozatomat, mire az eredményeket publikálják. A vizsgaidőszak nagyjából 3 hét, karácsony előtt vége is van, utána 1 hónap síszünet, majd februártól július végéig 2. szemeszter. Igen gyakori, hogy egy nap 2 vizsgád is van, mert nem tudod máshogyan beosztani. A magyar egyetemi vizsgarendszer szerintem jobb, rugalmasabb, humánusabb, a német rendszer nem tetszik, abszolút tanárközpontú. A tanárok rugalmatlanok, görcsösen ragaszkodnak a leírt procedúrákhoz, igazi kockák. A vizsgaidőszak kezd rémálommá válni, de gondolataimban szinte már otthon járok, ami erőt ad. Különben is, mit panaszkodok, elvégre a poroszos oktatási rendszer szülőhazájában tanulok, ugye?

Hab a tortán, hogy a könyvtárba nem lehet beférni, mert nincs elég szabad hely. De rájöttem, hogy amúgy is zajos, mert mindig fel-alá mászkálnak a stresszes, mogorva németek. Szóval inkább lakhelyemen tanulok, ahol nyugodtság és csend van, a körülmények viszont nem minden téren megfelelőek. Korábban 1 hétig nem volt forró víz, félhideg vízzel kellett zuhanyozzunk. Utána lett, de barna darabok jöttek ki a vízzel együtt a csapból. Most már jó a víz, erre tegnap reggel arra ébredek, hogy szét van verve a budi, a WC-kagyló pedig a folyosón hever. Ezért kénytelen vagyok időm egy részét szabad WC-k keresésével tölteni a lakóépületben, lehetőleg titokban, mert nem nézik jó szemmel, ha a lakrészükbe piszkítasz. (én sem nézném jó szemmel, ha valaki az én WC-mbe pottyantana) :) Van mikor fűtés sincs, ekkor jobban be kell bugyolálnom magam éjszakára. Az idő is elég depresszív, szeles, állandóan szitál az eső, csak tanulásra alkalmas. Mi történt veled Németország?!

Nemsokára találkozunk, addig is mindennemű lelki támogatást szívesen fogadok! Még három vizsga van hátra, 21-én végzek, aztán 24-én irány haza...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése