2011. október 17., hétfő

Berta Zozó pakkot kapott

Sziasztok!

Úton Öhringen felé
Az elmúlt két hétvégén felfedeztem pár várost a környéken. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen szép tájakba botlom bele. Még valamennyire jó idő van errefelé, amit érdemes kihasználni kirándulásra. Most már egyre kevésbé jellemző ez a maga 3-4 fokos éjszakai hőmérsékletével. Fűtés már van, minden oké. Az első túrám múlt hétvégén Öhringenbe vezetett. Az egyik kedves szomszédommal küldött édesanyám egy nagy pakkot kolbász, zöldség, ruha, cipő, egyebek. Emlékeztek még a Légy jó mindhaláligra? Abban kapott pakkot Nyilas Misi, a szegény srác, akit mindenki piszkált, de mindhalálig kiállt a saját igaza mellett. Jó kis regény volt, kár, hogy nem emlékszem sokra belőle. Ebben van Pósalaky úr, akihez eljár Misi, és aki megbízza Misit, hogy rakja fel a megálmodott számokat lutrira. Aztán elveszik a szelvény (reskontó), és jönnek a bonyodalmak, megpróbáltatások. Az én történetemben az a pozitív, hogy az én pakkom nem bontották fel a nagyobb, rosszindulatú diáktársak. Itt most én vagyok a nagy, nem akarnak bajuszt akasztani velem.

Egy rövid kirándulás keretében el is látogattam a pakkomért a 100 km-rel arrébb fekvő kisvárosba. Nagyon élveztem, sok szép dolgot láttam mind útközben, mind a városban. Például ezeket:

Vár emelkedik a völgyben fekvő tóval körülvett városka fölé
Középkorinak beillő város
A holtágon evezősök edzenek halálosan nyugodt környezetben
A szőlőhegy tetején egy várrom
Ebből lesz bor bőven
Botrány, milyen drága a vonatozás idekint. A minőséget persze meg kell fizetni, de azért nem luxuskörülmények vesznek körül az utazás során. El kell fogadni, nem véletlenül keletkezett a német vasútnak 665 millió EUR adózás előtti nyeresége  idén az első félévben (!). Okosan azért lehet bliccelni rövid távon. A helyi tömegközlekedésben még egyszer sem kérték el a bérletem, ellenőrt még nem is láttam idekint. Nem is hiányoznak. 

Lentebb pedig néhány kép Öhringenről. A csomaggal a kezünkben szétnéztünk a városban. A mindössze 22 ezer lakosú település nagyon rendezett és tiszta. Vasárnap lévén szinte üresek voltak az utcák, de hétvégén elég nagy éjszakai élet van itt, sokan járnak át ide. Kellemes nyugodtság járta be a levegőt, és így engem is. Néhány kép a városról alább.

Óváros a templommal
Szintén óváros
Parkos rész, szép tiszta
Világvárosok (Pest nincs rajta)
Szép cégér
Nem nagyon történik sok érdekes errefelé, azért is ritkultak a bejegyzések. Inkább az egyetem került előtérbe, a bulikon egyre kevesebb ember van, egyre többen kezdenek el tanulni. Lassan nekem is be kell állnom a sorba...

Hamarosan írok a speyeri, wormsi túráimról is. Remélem, jól vagytok.

Üdv,
Zozó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése