2011. szeptember 16., péntek

"Az oktatás nem arról szól, hogy megtöltünk egy csöbröt, hanem hogy meggyújtunk egy tüzet"

Inspiráló
Rendhagyó módon most egy Yeats-idézettel kezdtem, mert egyetértek vele, és itt ezt tapasztalom. Az itt dolgozó egyetemi oktatók/tanárok igen lelkiismeretesek és többségük szenvedéllyel tanít. Ez alatt azt értem, hogy nagyon benne vannak, belelovalják magukat, kipirult arccal magyaráznak, fel-alá járkálnak, interaktívvá teszik az órát, mert bevonják a hallgatóságot az óra menetébe az előadás során is. A diákok felteszik a kérdéseiket, mert a tanár megkér erre minket már az elején. Ha valamit nem érthetően magyaráz, akkor mondják, hogy nyugodtan kérdezzünk rá, szívesen elmondja másik oldalról közelítve.



Interaktív
Szóval az eddigi tapasztalataim az oktatásról igen pozitívak, persze van 1-2 unalmasabb óra is, de egyébként elégedett vagyok. Örülök, hogy ilyen tapasztalatokban lehet részem itt! 

Az egyik csütörtöki órámon olyan tapasztaltam, amit még sohasem az eddigi 17 iskolaév alatt: a tanár használta az írásvetítőt. De úgy, hogy a vetítés alatt írt az üvegre kifeszített, tekercselhető fóliára. Nem tudom, hogy miért nem használják nálunk annyira, pedig praktikus. Most már tudom, hogy miért van a vetítő két oldalán a két rúd. Ezekre lehet feltenni a papirusszerű fóliatekercset, amit lehet görgetni folyamatosan, amikor telítődik a fólia. Micsoda felfedezés!

Használja az írásvetítőt!
Sokszínű diákok
Érdekesség, hogy az órák végeztével nem tapsot kapnak az előadók, hanem kopogást a padon. Az egyik angol professzor megkérdezte, hogy mit csinálunk, utána mondta valaki, hogy ez a tapssal egyenértékű. Nekem jobban tetszik a kopogás, kellően halk és diplomatikus, az elismerést és a tetszést ugyanúgy kifejezi. Ha jobb egy előadás, akkor erősebben és intenzívebben kopogunk a padokon.

Mivel a business schoolon vagyok, ezért hangsúlyos az esettanulmányra épülő oktatás. Ennek keretében kiadnak minden 3-5 fős csoportnak egy 20-30 oldalból álló üzleti problémát felvázoló anyagot, esetet. Az eset végén feltett kérdésekre kell választ adni, elemezni a rendelkezésre álló információkat, majd a csoport előtt elő kell adni 25 percben (5 perc/fő). Ilyenekből lesz 4-5 a félév során.

A Corvinuson sikerült felvennem a kapcsolatot az aktuális kurzusaim tanáraival, megállapodtam velük a vizsgázás feltételeiről. Miután levizsgáztam Mannheimben, otthon is lesz 2 vizsgám és kell írnom egy 20 oldalas beadandót egy másik tárgyból. A szakdolgozat témavezetőjével is sikerült kommunikálnom. Rugalmasnak tűnik, felajánlotta, hogy Skype-on tudunk konferenciákat tartani a szakdolgozatról és majd küld irodalmakat is olvasni.

Az utcán a minap állt a villamosmegállóban egy nyugdíjasokból álló csoport. Az egyik néni odajött hozzám, hogy elmondja, milyen szép fiatalember vagyok, és hogy milyen jó megjelenésem van. Jól esett, bár lehetett volna 40 évvel fiatalabb..

Legyetek jók!

Üdv,
Zozó

1 megjegyzés:

  1. Nem szabad elsőre ítélni, sokszor egy mature vagy granny is lehet perfect;)))))

    VálaszTörlés