2011. szeptember 10., szombat

Steve Jobs az egyetemen!

Sziasztok!

Ezen a héten az óráim kb. fele elindult. Az egyik tárgy neve Introduction to Entrepreneurship (Bevezetés a vállalkozásba). Érdekesnek ígérkezik, olvasni kell 1-2 szakcikket minden órára, lesznek esettanulmány-megoldó órák, ahol a csapatoknak egymással kell vitázniuk, amit pontoznak a tanárok. A tanár előadói stílusa nem volt túl meggyőző, lassan beszélt, akadozott, de szerencsére ő csak az órák felét tartja meg. Ő a tanszékvezető, az órán bent ültek a fiatalabb kollégái is, akik itták minden szavát, végrehajtották minden utasítását. Rajonganak érte, de ez a Corvinuson is így van több tanárnál, hogy a demonstrátorok már-már fetisizálják az adott tanszékvezetőt. Csak jobb pozíció kell nekik? Ezért csinálják?

Divatmodell a katedrán



Ennek az órának a végén levetítettek egy videót (gondolom, nem akart már beszélni a csávó) Steve Jobs (az Apple volt igazgatója, az iPod, iPhone, iPad atyja) egyik beszédéről, amit a Stanford Egyetem (jelenleg a világ 2. legjobb egyeteme a Harvard után) diplomaosztóján mondott el. Nagyot derültem magamban, amikor elkezdték vetíteni, mert pont 2 nappal azelőtt néztem meg ugyanezt a videót. A Personal branding (énmárka készítése) blogon találtam, ajánlom mindenkinek, hasznos írásokkal találkozik az ember rajta.

Három történetet mesélt el az életéből. Az első a pontok összekötéséről szól. A második a szeretetről és veszteségről, a harmadik pedig a halálról. Szerintem nagyon jó, ajánlom mindenkinek, hogy nézze végig (magyar felirattal). Szemelvények a beszédből:

"Néha az élet fejbe vág egy téglával. Ne veszítsd el a hited. Meg vagyok győződve, hogy az egyetlen dolog, ami előrevitt az életben, az volt, hogy imádtam, amit csináltam. Meg kell találnod, amit szeretsz. Ez igaz mind a munkádra, mind a társadra. A munkád fogja kitölteni az életed nagy részét, így csak akkor lehetsz elégedett az életeddel igazán, ha azt csinálod, amit szeretsz. Ha nem találtad még meg, keresd tovább. Ne állj meg. A szíved megmondja, mikor megtaláltad. És mint minden nagyszerű kapcsolat, egyre jobb lesz, ahogy telnek-múlnak az évek. Szóval keresd, amíg meg nem találod, ne állj le!"

“A legfontosabb eszköz, ami segített nekem az élet nagy döntéseit meghozni, hogy mindig emlékeztem arra: nemsokára meghalok. Mert majdnem minden – minden külső elvárás, minden büszkeség, félelem, kínos helyzet vagy kudarc – ez mind eltörpül a halállal szemben. Csak az marad, ami igazán fontos. Ha észben tartod, hogy meg fogsz halni, elkerülheted a csapdát, miszerint lenne vesztenivalód. Már mezítelen vagy. Semmi okod rá, hogy ne kövesd, amit a szíved diktál.” 



Ugyanezen a napon találkoztam Elinával, az ukrán lánnyal, aki a német kommunikációs társam lesz a félév során. Az egyetemen van nyelvi tandem program, ami azt jelenti, hogy mindenki feladja a hirdetését, hogy milyen nyelven tud beszélni jól (amit kínál), mi az, amin szeretne beszélni (amit keres), és a rendszer összepárosítja őket, mint engem és az ukrán lányt. Fotót sajnos nem csináltam róla, de kedves lány, jól is néz ki. Beszélgettünk németül, elég nehezen indult be, de utána belemelegedtem.

Holnap megírom a Bad Dürkheim-i borfesztiválon átélt élményeimet.

Kellemes hétvégét!

Üdv,
Zozó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése