2011. szeptember 5., hétfő

Tárgyfelvétel és Currywurst


Hallo!

A tegnapi napon sikerült összeraknom az órarendemet. Jelen állás szerint úgy néz ki, hogy keddtől csütörtökig lesznek az óráim, de ez még változhat, amint belehallgatok az előadásokba. Itt nem kötelező az előadásokra jelentkezni az online rendszerben. A legtöbb tárgy 6 kreditet (ECTS) ér, s nekem az Erasmusos támogatási szerződésem értelmében az előírt összes teljesítendő kreditek száma 30, és 21-et kell elfogadtatni a Corvinusszal. Öt tantárgyam lesz (ebből az egyik német nyelven), valamint egy 1 napos kurzus 2 kreditért, ahol szimulációs játékot játszunk (Country Manager). Ezen kívül veszek még fel egy vagy két német nyelvi kurzust attól függően, hova férek be, mert elég sokan jelentkeznek. Ezen a héten indulnak az első órák. Ha megszerzem az első tapasztalatokat az órákról, bővebben is írok róluk! Egyelőre legyen elég annyi, hogy izgalmasnak ígérkeznek a kurzusaim, állítólag jó előadókkal.

Előzetes órarend



Tegnap este elmentünk enni a mexikóiakkal a Café Vienna nevű étterembe. Nagyon takaros hely, az árak jók, az adag éppen elég és ízletes. Andris javaslatára kipróbáltam végre a Currywurst mit scharf-ot. Ez lényegében egy sült virsli, nagyon erős mustárral és sült krumplival, nagyon ízlett.

Currywurst
Mindamellett, hogy tetszett a helyszín, a kiszolgálás is udvarias volt. Ami újdonságként hatott számomra, hogy a pincérnő, amikor kikértük a számlát, leült közénk, és mindenkivel egyenként elszámolt, lehúzogatta a tételeket. Tehát nem úgy, mint otthon, hogy kihozzák a számlát, aztán összedobjátok. Az itteni egy átláthatóbb és szimpatikusabb rendszer.

Személyre szabott elszámolás, német precizitás
Itt minden személynek megadják a lehetőséget, hogy borravalót adjanak, persze nem kötelező, de az etikett megkívánja a 10%-os szervizdíjat nagyobb étkezés esetén. Kisebb tételnél a legközelebbi egész számra illik felfelé kerekíteni. Mielőtt meglátogattok, olvassátok el a lenti hasznos kis útmutatót. A címe: hogyan ne hozd magad zavarba Németországban.

Hasznos tanácsok Németországban (forrás)
Rita, az egyik magyar lány (csak én vagyok magyar fiú itt) hívott el erre a helyre. Én elhívtam néhány mexikói ismerősömet, ők pedig nagy örömmel el is jöttek. Ritáék korábban megérkeztek, a hely pedig tele volt, tehát várni kellett asztalra. Ezért külön ültünk, én 5 mexikóival és 1 spanyollal (Marcos szobatársam) kerültem egy asztalhoz. A társalgás nyelve többnyire spanyol volt, mindig más fordított körülöttem. Az egyik mexikói spanyolul kezdett el hozzám beszélni az egyik sztorinál, mire mindenki más elnevette magát. Gondolom, hogy a sűrűn használt, ámde elég felszínes spanyol félmondataimból következtette ki, hogy én is földije lehetek. Szóval a spanyolt is tanulgatom, de egyelőre kimerül néhány hasznos kifejezés/vicces elszólás elsajátításában (jó kiejtéssel).

Kellemes kiszolgálás
Tele a hely, nem ok nélkül
Zozó y los latinos
Jól sikerült az este, mindenki elégedett volt. Megbeszéltük, hogy csinálunk még ilyet. Sok diák jár ide, de van még sok olcsó hely/happy hour a VISUM (helyi diákszervezet a cserediákok támogatására) tájékoztató füzetében.

Mai hír: kezdenek előbújni a bölcsességfogaim, 24 évesen már legfőbb ideje, mert közeleg a bölcsesség kora! Remélem, hogy nem okoznak komplikációkat nekem, elég drága lenne az orvosi beavatkozás...

Tschüss,
Zozó

2 megjegyzés:

  1. Ha van kb. 7 euród ilyen célra, vegyél egy doboz Osanitot. (Fognövést segítő homeopátiás golyócska, eredetileg csecsemőknek, de én ezzel éltem túl a bölcsességfogaim kinövését.) És ne közvetlenül Currywurst után vedd be, mert a nyálkahártyán szívódik fel, és az erős ízek rontják a hatékonyságát.

    Zsófi

    VálaszTörlés
  2. Köszi a tippet, remélem, nem lesz rá szükség.

    Üdv,
    Zozó

    VálaszTörlés